#ceskyholkynacestach

Cestovat může každý!
DRÁŽĎANY VE ČTVRTEK ZA 8 HODIN

Nemůžu, mám hodně práce…. nechce se mi, jsem hotová! Ano, i takto vypadají naše běžné dny! Ale s Blankou vždy něco vymyslíme, a i když je to náročné, tak si čas dokážeme najít. A tak jednoho večera, u running sushi, vznikl nápad vyrazit následující čtvrtek do Drážďan. Výlet ve všední den na 8 hodin! Není nic jednoduššího, udělejte to taky!

Hurá do Drážďan

Cesta autobusem

Koupily jsme si lístky na Flixbus a s použitím promo kódu nás zpáteční lístek vyšel každou na 400 Kč. Vyrážely jsme v 6:10, abychom si ráno v klidu mohly dát snídani a projít se po městě předtím, než se vrhneme na Primark! Do Prahy jsme se vracely už v 15:55, abychom se zase stihly připravit na další den do práce a nebyly úplně vyřízené. Cesta autobusem je fajn, dvě hodinky, stejně jako autem.

Flixbus vás vyhodí kousek od nákupního centra Gallery, na Bayerische Strasse. Ta se nachází hned vedle hlavního vlakového nádraží. K nákupnímu centru, kde je Primark, to máte 10 – 15 minut pěšky. Zástavka Flixbusu směr Praha je naproti přes silnici (ať ji nemusíte hledat jako my:-).

Cesta od autobusu do Primarku

Dopoledne

Kolem 8 ráno byl v Drážďanech klid, kávarny v centru ještě zavřené a málo lidí. Potkaly jsme pár cyklistů jedoucích do práce a ve Starbucks, kde jsme snídaly, tam pak pár lidí s novinami a notebooky. Po snídani jsme se vydaly na procházku po centru. Na Altmarktu už stavěli vánoční trhy a nejspíš jsme stihly poslední klidné dny před vánočním šílenstvím.

Po cestě jsme navštívily Frauenkirche, barokní kostel Panny Marie. Vstupné do kostela je dobrovolné a uvnitř je to opravdu nádherné. Kostel byl během druhé světové války zničen, zbyly jen trosky, které byly ponechány jako vzpomínka na hrůzy války. Frauenkirche byl zrekonstruován a znovu vysvěcen v roce 2005. Doporučujeme si v něm na chvíli jen tak sednout a rozhlížet se.

Frauenkirche

Od kostela pak do parčíku Brühl’s Garten s fontánou Deplhinbrunnen. Z parku je krásný výhled na druhý břeh a skvělé místo na focení. Počasí nám vyšlo a fotky se i nám povedly. Pak jsem šly po naší oblíbené krásné Brühl’s Terrace (Brühlova terasa), podél Labe.

Brühl’s Garten

Augustusbrücke, Albertův most, je stále rozkopaný (ani si nepamatujeme, kdy jsme ho naposledy viděly nerozkopaný). Tentokrát jsme se na druhou stranu nevydaly a zašly rovnou na Zwinger.

| Věděli jste, že je v Drážďanech přes 310 mostů?! |

Odpoledne

Zwinger je naše srdcovka a vy ho nesmíte při návštěvě Drážďan opomenout. Zwinger je nádherný a je to jedno z nejvýznamnějších stavebních děl z období baroka v Německu. A troufáme si říct, že také jedno z nejfotogeničtějších míst v Drážďanech. Během žádné z našich návštěv Drážďan jsme nenavštívily terasy Zwingeru, takže tentokrát jsme se vydaly na ně. Od neznámého českého průvodce, jsme dostaly tip na krásnou fontánu, Nymphenbad (Koupel nymf). Nymphenbad je vlastně vodní zahrada. Už teď se těšíme na jaro nebo léto a fontánu s vodou. I bez vody to byla ale nádhera.

Nymphenbad

Blížilo se k jedné hodině a byl nejvyšší čas na oběd a nákupy. Na oběd jsme zašly do Věry oblíbené restaurace v Drážďanech. Burgerová stylová restaurace na Altmarktu, Hans Im Glück. Burgery mají od cca 6.50 Eur do 8.90 Eur. V době oběda mají super „obědovou nabídku“. Připlatíte si 5 Eur a máte k burgeru přílohu, studený a teplý nápoj! Doporučujeme super domácí limonády a burger s kozím sýrem a fíkovou marmeládou.

Zwinger

Primark! Když nad tím tak přemýšlím, tak téměř všude, kde jsme byly, jsme navštívily Primark. Až na Vídeň, protože neděle a na Miláno, protože byl dost daleko z centra 🙂 Máme s Blankou takovou tradici. Pokaždé když jsme spolu v Primarku koupíme si něco stejného, většinou to jsou náušnice. A vlastně ne jen když jsme spolu v Primarku, ale i když jsme kdekoliv spolu. Jo a nesmí to stát více jak dvě eura 🙂

Tentokrát byl výběr náušnic ve slevě velmi slabý, takže jsme si pořídily stejné ponožky s mašličkou a zlaté náramky. No jo, jsme straky. Ulovily jsme každá tašku věcí, i pár dárků na Vánoce a samozřejmě nízké ponožky za euro a půl.

V Primarku jsme se zasekly a myslím, že další dvě hodiny navíc bychom tam také zvládly. A kvůli Primarku jsme málem nestihly autobus. V 15:25 jsme ještě stály ve frontě, autobus jel v 15:55, cesta 12 minut. No nakonec jsme splavené přiběhly na zastávku a autobus měl asi 15 minut zpoždění.

Blanky již tradiční jumping photo

Drážďany za 8 hodin, ve všední den, se dají krásně stihnout. Vyhnete se přeplněným Drážďanům a mačkajícím davům v Primarku. Už plánujete ten svůj výlet?!

Vaše #ceskyholkynacestach

Tak zatím pa Drážďany!

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.