#ceskyholkynacestach

Cestovat může každý!
Neplánovaná cesta na Filipíny

Při studijním pobytu na Taiwanu jsme měly s kamarádkou dlouhou chvíli, Filipíny byly můj dávný sen a zpáteční letenky byly jenom za 4000Kč, no nekupte to :D. Tak jsme úplně neplánovaně vyrazily na Filipíny, s přestupem v Manile a pak rovnou do Puerto Princessa, protože Palawan je údajně ten nejhezčí ostrov na Filipínách. Ještě zpátky k Manile, možná je trochu překvapení, že na letišti není free wifi, na což opravdu nejsme zvyklí, snad nikde se mi to ještě nestalo :D…OK…pak zjistíte, že se tam nedá skoro nikde platit kartou….OOU….hledáte bankomat, který vám řekne, že za každý výběr je poplatek 250 pesos (pro představu, parádně se na Filipínách najíte v restauraci do 200 pesos), no tak jsme se domluvily s kámoškou, že z jednoho účtu vybereme peníze pro nás obě….další zrada, limit pro jeden výběr je 10000 pesos (cca 4500Kč). Zkrátka past vedle pasti, buďte tedy připraveni!!! Ale nenecháme si tím zkazit dovolenou ;-).

To stojí za to ne?

V Puerto Princessa jsme měly krásný ubytování a za super cenu, můžu doporučit. Je to hotel ZEN Sunlight a vyšlo to na 2961Kč pro dvě osoby na 3 noci s rautovou snídaní a transportem z letiště zdarma. Celkem jsme na Palawanu strávily 8 dní. Program jsme si objednaly u jednoho čecha (http://www.zivotnafilipinach.cz/author/Ramoon/), který na Filipínách dlouhodobě žije. Pozor ale, jeho služby opravdu nedoporučuji, organizace z jeho strany byla dost špatná a komunikace s ním také. Navíc jakmile přijedete do Puerto Princessa a následně do El Nido, tak zjistíte, že všechny túry, které si můžete objednat přes něho si můžete zrovna tak objednat sami třeba na recepci v hotelu a to ještě za lepší ceny. Bacha na to!.

Nejlepší kokos, co jsem kdy měla

Tak to by stačilo k organizačním věcem. První den v Puerto Princessa jsme vyrazily na výlet po ostrovech (Honda Bay), a tady jsem poprvé v životě šnorchlovala. Neskutečný zážitek, připadala jsem si jako v akvárku, dokonce jsem viděla i velkou červenou hvězdici…paráda. Večer už mi ale tak do zpěvu nebylo :D. Ehm, takže ponaučení….když jdete šnorchlovat, tak se nestačí namazat opalovacím krémem jen zepředu :D. A následné mazání zevnitř slivovicí od dalších češek (Jarka, Martina a Péťa :)), které jsme tam potkaly, taky nepomáhá. 😀

Moje první šnorchlování oO

Další den v Purto Princessa jsme se jely podívat na podzemní řeku Sabang, která patří mezi novodobých 7 divů světa. Je to sice trochu masovka, ale opravdu to stojí za to, jeskyně je obrovská a úplně to tam na vás dýchne takovou tajemnou atmosféru. Každý den po návratu z výletu do Puerta jsme se procházeli po promenádě kolem vody, bohužel není blízko žádná pláž ke koupání a tady na promenádě se nepodávají žádné alkoholické nápoje, kromě piva. Takže bohužel žádná pohoda na pláži s koktejlem v ruce….no co se dá dělat.

Transport do El Nida…to byste nevěřili jaká cesta spojuje dvě největší města na ostrově. My tomu doma říkáme „Bukovanka“, to je bývalá polní cesta z Poříčí do Bukovan, kterou potom zemědělci vlastníma rukama zpevnili betonem. Je tam tolik děr, že se to ani nedá spočítat :D. Tak přesně taková cesta vede z Puerta do El Nida a ještě ke všemu se klikatí a cesta trvá kolem 6 hodin. Spát se teda v transportéru moc nedá, ale za to si můžete vychutnat krásné scenérie a poznat jak skutečně žijí místní lidé. Chýše z bambusu a palmových listů bez vody, elektřiny, po polích se prohání děti s býky. Po cestě se několikrát zastavuje na záchod. Záchody se tu sice zalévají kelímkem, ale za to v těchto krámcích při cestě výborně vaří. Takže si tam určitě dejte minimálně kuře na kari.

Do El Nida jsme dorazili kolem 2h odpoledne. Tentokrát jsme chtěly trochu přišetřit, a tak jsme spaly v hostelu Pawikan. Celkem za 4 noci jsme pro dvě osoby platily 2359Kč. V Hostelu bylo moc čisto a taky klídek, snídaně byla taky v ceně. Na odpoledne jsme vyrazily na pláž Marimegmeg (tricyklem za 150 pesos), a to je teda super místo. Nádherná pláž s úžasným západem slunce kde prodávaj skvělý čerstvý kokosy za 80 pesos (ani ne 40Kč) a navíc je tam zipline, ale o tý až později….První večer v El Nidu jsme potkali celkem asi 8 čechů, z nich taky skvělý kluky z Brna (zdravim Jirku a Martina J). Jo a na pláži přímo v El Nidu je podnik, kde je každej večer živá hudba a zpěvák je naprosto super.

V El Nidu jsou jako hlavní atrakce island hopping, to jedete zkrátka se skupinkou tak 15 lidí na katamaránu a objíždíte okolní ostrůvky, šnorchlujete, fotíte, jíte místní jídlo atd. Jsou tu túry A, B, C a D. Z těchto 4 jsem byla na A, B a C. Doporučuju A a B, ikdyž na C jsme jako jediném viděli ve vodě velkou mořskou želvu :).

Taková obrovská želva, chápete to?

Na tour A se jede na laguny, na Big Lagoon si dokonce můžete půjčit kajak (150 pesos) a to je naprosto nezapomenutelnej zážitek, do laguny je totiž omezen vstup na 30 lidí za hodinu. Tak se tam totiž na půl hodiny můžete projíždět skoro úplně sami, úžasný <3. Na lodi je vždycky oběd, jsou tam mušle, krevety, grilované kuřecí maso, nudle a spousta čerstvého ovoce, mňam. Doporučuju ale nepít vodu na lodi, mohlo by se vám z ní udělat blbě :D. Na některých tour jsou zakázaný plastový lahve, je tak dobrý si s sebou vzít třeba termo láhev, na tu já nedám dopustit :).

Na tour B je super Snake island, ten opravdu stojí za to. Je to v podstatě písečná pláž, která spojuje dva ostrovy. Je tam taky taková bambusová lávka, která je hodně vratká a taky asi dost stará. Jo prošly jsme ji celou, málem jsme se propadly  a k našemu překvapení na její konci nic skvělýho není 😀 a není ani jiná cesta zpět než zase zpátky po lávce :D. Všechny tour vychází cenově kolem 1200 pesos na osobu.

Nakonec jsme v El Nidu zamířily na zip line, celou dobu jsem tam strašně chtěla jít, ale pak když jsem stála tam nahoře a měla jsem skočit, připoutaná na laně jen na 2 skobičky, tak mi bylo docela ouvej :D. Ale nakonec to byl zážitek úžasnej, až se mi po dojezdu adrenalinem úplně podlamovaly kolena :D. Takže to určitě zkuste 😉 doporučuju.

Jedeeem

Celkově mě Filipíny strašně mile překvapily, i přes to, že jsem měla klasicky vysoký očekávání (můj celoživotní problém). Lidi tam byli ohromně milí, ceny velmi nízké, skvělý šnorchlování, dobrý jídlo i čerstvý kokosy, ale hlavně tam byla úplně neskutečná pohoda, to bylo oproti Taiwanu osvěžující. Na Filipínách taky všichni mluví anglicky, což je taky super.

PS: Nakonec teda jediná rada, vyražte tam co nejdřív!! A ideálně na víc ostrovů, my se tam určitě ještě vrátíme 😉

Cestování zdar

Blanka <3

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.