#ceskyholkynacestach

Cestovat může každý!
Taiwanský týdeníček – 6. týden

Sotva jsem se tu zabydlela a můj pobyt se pomalu přehoupl do své druhé polovičky. Teď už jsem sice zpátky ve škole, což samozřejmě není zajímavý :D, ale mám za sebou dvoutýdenní Vánoční super výlet kolem ostrova, takže zážitků na vyprávění mám spoustu. Budu tedy pokračovat den po dni ve vyprávění kde jsme všude byli a co jsme zažili.

Abychom na cestách trochu ušetřili, rozhodli jsme se pár dní bydlet u nás na bytě v Taichungu a naplánovat pár výletů odtud. Taichung se nachází v centrální oblasti ostrova, a tak jsme to měli relativně všude blízko. Měli jsme zarezervované auto přes Rentalcars.com, nicméně přes Vánoce asi chtěli cestovat úplně všichni, a tak nám byla rezervace zrušena z důvodu nedostatku aut. To je teda tragédie, tahle skutečnost nám ovlivnila naprosto celý roadtrip, ale holt blbý věci se stávaj…..to abyste si podle fotek nemysleli, že to byl samej med.

Obešli jsme cca 8 společností na půjčení aut, ale bohužel bez úspěchu. Nikde neměli volné auto, a když už měli, tak nám ho nechtěli půjčit, protože nemáme Taiwanský řidičák (mezinárodní by měl sice stačit, ale Welcome to Taiwan) nebo vyžadovali kreditní kartu a my měli jen debetní. Holt to co jinde na světě normálně funguje, tady nefunguje. Taiwan se údajně řadí mezi nejvíce se rozvíjející státy světa a pyšní se tzv. „Smart cities“, no očividně my teda nejsme dostatečně „SMART“ abychom tu přežili.

27.12. – Kaohsiung

Na výlet do Kaohsiungu jsem se těšila jako na jeden z nejvíc. Ráno jsme tedy nasedli na místní rychlodráhu (cca 700 TWD osoba/1 směr) a zamířili na jih. Vlastně to bylo nejvíc jižně položené místo, které jsme tu navštívili. Počasí tomu odpovídalo, celý den bylo přes 30°C a krásně jsme se spálili.

Ze stanice rychlodráhy jsme vzali autobus (70 TWD) do muzea budhů. Tohle místo je strašně fotogenický, je to tam pěkný a asi to stojí za to tam jet, když už tu člověk je, ale když to vezmu kolem a kolem, tak ve skutečnosti to zas taková pecka není. Ono je to asi tím, že nejsme budhisti, a tak to tolika neoceníme, nicméně fotky máme hezký :D.

Budha temple, Kaohsiung

Z muzea budhů už jsme vyrazili k hlavní „gros“ Kaohsiungu, a sice lotosovému jezeru. Tam je to opravdu krásný, a taky plný turistů. Jsou tu například dvě pagody, mýtus říká, že by člověk měl vlézt dovnitř dračí hlavou, něco si přát a vylézt tygří hlavou, přání by se pak mělo splnit….Tak uvidíme :).

Two pagodas, Kaohsiung

V Kaohsiungu je toho tolik, že by to vystačilo na vlastní článek (popřemýšlím o tom), teď to ale vezmu trochu letem světem. Překvapením bylo, že kolem lotosového jezera nebyly žádné restaurace a my měli příšernej hlad. Za to památek tam bylo až dost, koukejte….

Lotosové jezero, Kaohsiung

Večer v Kaohsiungu se nám stala ještě taková zajímavá věc. Potkali jsme papouška, asi někomu uletěl, ale líbili jsme se mu. K místním nechtěl jít, ale moje blonďatý vlasy si zamiloval :D. Bylo to super mít jen tak v přírodě papouška za krkem, ale pak jsme se ho nemohli zbavit :D.

28.12. – Sun Moon Lake

Jezero Slunce a Měsíce je největší sladkovodní plochou na Taiwanu. Autobusem jsme tam dojeli z Taichungu cca za 1,5h a za 90 TWD. Tam jsme si koupili one day pass na místní atrakce (400 TWD), měli jsme tedy volný vstup na lanovku, na autobus kolem jezera a na loď. Všechno jsme využili a bylo to super. Nejlepší byla asi lanovka a výhled na celé jezero.

Sun Moon Lake z lanovky

Krásný byl taky západ Slunce, který jsme strávili u Wenwu Temple. Škoda, že jsme si to nemohli vychutnat až do konce, protože jsme museli jít čekat frontu na autobus. Nechápu, že i když je tu tolika turistů, tak spojů je sem proklatě málo, takže jsme od půl 5 večer čekali frontu, abychom se aspoň vešli do jednoho z posledních autobusů (poslední jede v 19:10). Neuvěřitelný 😀 .

Wenwu temple, Sun Moon Lake

29.12. – Tainan

Asi největší zklamání celého našeho výletu byl Tainan. Původně jsme totiž měli jet do národního parku Alishan, strávit čas v horách a krásných lesech, kdybysme měli auto samozřejmě. Místo toho jsme se vypravili do bývalého hlavního města Taiwanu. Místní říkali, že na Tainan si máme nechat alespoň 2 dny, ještě že jsme to neudělali :D. Blbý bylo to, že městský hromadná doprava byla strašná a po 2h v autobuse, co jsme objeli celé město bylo 12 hodin a my jsme se dostali teprve na naši první zastávku, Stromový dům. Musím ale uznat, že tohle místo má své kouzlo. Celý dům je obrostlý stromem, nikdy jsem nic takového neviděla, úžasný :).

Stromový dům, Tainan

Potom jsme vyrazili do oblasti národního parku v Tainanu, abychom zjistili že mokřady, které jsme si představovali jsou vlastně uměle vytvořené sádky na ryby :D. Chtěli jsme ještě jet na loďce do stromového tunelu, nicméně se vstupenkami na nás už nevyšla řada :(, tak snad příště. Místo toho jsme tedy jeli na solná pole. Na fotce to vypadá idylicky, ale ve skutečnosti to byla jen šaráda pro turisty :D. Hromádek se solí tam bylo asi 6, takže bůhví jestli se tam nějaká sůl vůbec těží.

„Solné pláně“

30.12. – Guguan hot spring

Po několika náročných procestovaných dnech jsme se rozhodli si dát trochu pohov a udělat si odpočinkový den. Vyrazili jsme tedy autobusem z Taichungu do nedalekých horkých pramenů. Tohle byla dobrá volba. Dopoledne jsme smočili nohy v jezírku s rybkami a prošli se kolem údolí řeky.

Rybičková terapie
Lanový most

Po obědě jsme si zaplatili vstup do veřejných horkých pramenů (350TWD na osobu), kde bylo několik bazénků s různě horkou vodou. Jelikož ale byla neděle, tak tam bylo hodně lidí, hlavně místních. Byly tam také bazénky, kam se chodilo nahatý zvlášť muži a ženy. Tam byla tak horká voda, že jsem ani nemohla vydržet. Údajně kolem 60°C, to ze mě byla málem polivka :D.

Horké prameny Guguan

31.12. – Silvestr v Taipei

Na poslední den v roce jsme se vydali zpátky do hlavního města Taipei. Chtěli jsme o půlnoci pozorovat velkolepý ohňostroj z budovy 101. Přes den jsme šli do jednoho z nejlepších muzeí světa (Palácové muzeum v Taipei). Vstupenka stála 350 TWD na osobu a pro mě to byly snad nejhůř utracený peníze ever :D. Vím, že nejsem muzejní typ, nicméně že ve všech patrech uvidím jen porcelánové hrníčky a konvičky, to jsem fakt nečekala :D. Pevně doufám, že je tam někde ještě nějakejch jinejch 5 pater se zajímavejma věcma, které jsem minula, jinak fakt nevim, proč by tohle muzeum někdo zařadil na úroveň například pařížského Louvre.

Národní Palácové Muzeum, Taipei

Celý den silně pršelo, takže jsme se z muzea vypravili pro suché oblečení na hotel a odtud už na večeři a na čekačku na ohňostroj. V dešti v pláštěnkách jsme vylezli na Elephant Mountain, odkud je prý nejlepší výhled na 101 v celém městě. Bylo tam narváno už v půl 10 večer. Ti největší nadšenci tam prý čekají až 24h předem. 😀 Našli jsme si místečko a přes dvě hodiny jsme čekali obklopeni tělo na tělo s dalšími stovkami, možná tisíci lidí. Na neštěstí byla mlha, a tak nemám fotky jako z Googlu :D, ale i tak to byl nakonec super zážitek :). Zejména tedy následná tlačenice do metra :D.

Teipei fireworks

Na Nový rok jsme vyrazili na východní pobřeží do národního parku Taroko. Na povídání o tom jaké to tam bylo se můžete těšit v dalším díle Taiwanského týdeníčku.

Cestování zdar

Blanka <3

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.